2007-09-20

面試(Interview):(1)大學推甄面試 (2)應徵工作面試

本報內容由 創意家資訊有限公司 提供 每週 一 出刊.2005.12.26
EnglishDNA雙語教學報
面試(Interview):(1) ... 必看最新指尖型管理學


本期目錄
    大學推甄面試對話
    應徵工作面試對話
    單字大補帖
主編推薦
  • 超實用「華納卡通人物密封罐」要送你啦!
  • 年末!台商與銀行往來需注意事項!
  職場新貴精采獨家,最哈燒的職場情報,絕不容錯過!
  寒流又來了!!雙人電熱毯↘950
 
電子報最新消息
免費送你香水喔∼
 訂香水報,送紀梵希50ml香水,讓你香香過聖誕!
高、低階封測強強滾!
 集團股年底作帳行情升溫!熱門產業解析幫你追蹤!
我就是派對皇后!
 優雅性感、熱情狂野,教妳穿出個人搶眼風格∼
訂閱特惠情報

EnglishDNA雙語教學報

本周情境焦點    
大學推甄面試對話

(★聽新聞播報)

入門對話【Dialogue 1】
Situation: In an Interview for University Admission(大學推甄面試)

Michael is a professor, and Vicky is an applicant for the English Department.


Michael:Nice to meet you. So can you tell me a little bit about yourself?
Michael:幸會。那麼可以請你稍微自我介紹一下嗎?

Vicky:Sure. My name is Vicky. I'm studying in English DNA high school. I've been doing well and I've received quite a few awards in school. I also took part in several student associations and got elected president several times.
Vicky:當然。我叫 Vicky。我正在 English DNA 高中就讀。我在學校表現得不錯,而且我得過不少獎狀。此外,我參與過很多學生社團 ,也曾經多次被推選為社長。

Michael:Can you tell me why you want to apply to our university?
Michael:也請告訴我為什麼你想要申請我們學校呢?

Vicky:I've applied for here because you have the best English Department, and I believe you have the best professors here.
Vicky:我會申請這裡是因為你們英文系是最好的,而且我相信你們這裡擁有最優秀的教授。

Michael:I appreciate your compliment. But after your high school studies, why have you decided to focus on English?
Michael:感謝你的讚美。但在你完成高中學業後,為什麼你會決定攻讀英文呢?

Vicky:Well, simply speaking, I love English! Of all the subjects, I feel most interested in English, and I would like to be an English teacher in the future.
Vicky:嗯,簡單地說,我愛英文!在所有的科目中,我對英文最有興趣,而且未來我想當一位英文老師。

Michael:That's nice. Then what do you have in mind for your university research?
Michael:不錯。那麼對於大學的研究你有什麼想法嗎?

Vicky:Reading is my favorite hobby, so I would like to study literature, especially literary criticism.
Vicky:閱讀是我最喜愛的嗜好,所以我想念文學,尤其是文學批評。

Michael:So you will go to graduate school after university?
Michael:所以你大學畢業後將會唸研究所囉?

Vicky:It's very likely. And I hope to study in the United States and to sample a different lifestyle.
Vicky:很有可能。而且我希望能去美國唸書並且體驗不同的生活。
主題相關實用句型:
1. I would like / I'd like to apply for / to ...(我想要申請 ...。)

例:I'd like to apply to the English Department.(我想要申請英文系。)

說明:"apply to / for"(申請)是很實用的片語,無論是大學推甄或是畢業後找工作都會用到。"apply for" 後面接要申請的事物或應徵的工作職位,而 "apply to" 後面則接申請的公司機關或學校名稱。例:

1) I'd like to apply for a grant.(我想要申請獎學金。)

2) She has applied to the assurance company.(她去應徵那家保險公司。)

2. I feel / am interested in ...(我對 ... 感興趣。)

例:I'm interested in politics.(我對政治有興趣。)

說明:介紹自己的時候,談到自己的興趣是很重要的,因為如果對方和你有相同的興趣,就可以引發互動的對話,而不是只有你一個人在講。interest 也可以當名詞,例:

1) Do you have interest in ...?(你對 ... 有興趣嗎?)

2) I have no interest in ...(我對 ... 沒興趣。)
TOP
 
 
應徵工作面試對話

進階對話【Dialogue 2】
Situation: Interview for Applying for a Job(應徵工作面試對話)

Vicky is having a job interview in a company. (Vicky 正在一間公司進行面試)


Michael:How are you, Miss Huang?
Michael:黃小姐,您好嗎?

Vicky:I'm fine, thank you. How about you?
Vicky:我很好,謝謝您。您呢?

Michael:Good, thanks. Now, please tell me about yourself.
Michael:很好,謝謝。現在,請您介紹一下自己。

Vicky:I graduated from the Department of Administration in Chung Hsing University. During those years, I also took some conversation courses in a language school. After I graduated, I spent two years as an assistant in the foreign sales department in a computer company.
Vicky:我從中興大學的行政管理學系畢業。大學期間,我也在一間語言學校修過一些會話課程。畢業後,我在一間電腦公司的國外業務部門擔任助理兩年。

Michael:How would you describe your personality?
Michael:您如何描述您的個性呢?

Vicky:I am willing to make friends with people, and I like to know what they need and help solve their problems. In all, I'm not shy talking to people.
Vicky:我樂於交朋友,而且我喜歡知道他們需要什麼,並且幫助解決他們的問題。總而言之,我不會羞於和人溝通。

Michael:What's your expectation towards this job?
Michael:您對這份工作有什麼期待呢?

Vicky:Except for the enriching work experience and the salary, I also expect to learn more about other countries with their culture and their attitude towards life. I like the feeling of sitting in the office and being able to make friends with people of different countries.
Vicky:除了增加工作經驗和薪資,我也期待能學到更多關於其他國家的文化和他們對生活的態度。我喜歡這種坐在辦公室而能和不同國家的人做朋友的感覺。

Michael:Are you willing to work overtime about three times a week and also on the weekend sometimes?
Michael:您願意一個禮拜大約加班三次,而且有時週末也要加班嗎?

Vicky:Since I am young and have no family, I want to take every chance to learn and contribute myself in any way I can.
Vicky:因為我還年輕,而且沒有家庭負擔,我想抓住每個機會來學習,並盡可能地以任何方式貢獻自己。

Michael:Good. But if you happen to have some problems and you find no one in our department to help you right then, what will you do?
Michael:很好。但如果您剛好遇到一些問題,而您發現當時在我們的部門裡沒有人可以幫助您時,您會怎麼做呢?

Vicky:If it is a problem from our customer with our product, I will try to consult our engineer. If I can not find help from them, I will try to read the manual to help solve the problem.
Vicky:如果這是顧客對我們的產品的問題,我會試著去請教我們的工程師。如果我無法從他們那裡得到幫助,我會試著去閱讀使用手冊來幫忙解決這個問題。

Michael:Very well. So, where do you see yourself in five or ten years?
Michael:非常好。那麼,您對自己在未來五年或十年內的發展有什麼期待嗎?

Vicky:If I am lucky enough to have this position, I will endeavor to know whatever a sales representative should know and hopefully move into a sales management position step by step.
Vicky:如果我夠幸運地能擔任這個職位,我將會努力了解任何業務代表應該知道的事情,並且希望能一步一步晉升到業務經理的職位。

Michael:When can you start?
Michael:您何時可以開始工作呢?

Vicky:Next Monday would be good for me.
Vicky:下個星期一。

Michael:Thank you. Glad to talk to you today. Please wait for us to contact you. Miss Chang will show you the way out. Good bye.
Michael:謝謝您。很高興今天能和您談話。請等候我們與您聯絡。張小姐會指引您出去的路。再見。

Vicky:Good bye.
Vicky:再見。
主題相關實用句型:
1. After I ...(過去式動詞), I spend ... years being a ...(在我...之後,我花了...年擔任...)

例:After I graduated, I spend two years being an assistant in the foreign sales department in a computer company.(畢業後,我在一間電腦公司的國外業務部門擔任助理兩年。)

說明:這個句型可以用來說明自己在畢業之後,又花了數年擔任另一項職位。這個句型也可以說成:

1) I was a ...(職位)for ...(年資)years after graduation.(在畢業之後,我擔任...有...年。)

例:I was an assistant in the foreign sales department in a computer company for three years after graduation.

(2) I graduated and then became a ...(職位)for ...(年資)years.(我畢業後擔任 ... 有 ... 年。)

例:I graduated and then became an assistant in the foreign sales department in a computer company for three years.

2. If I am lucky enough to be in the position, I will...(如果我幸運擔任上這項職位的話,我會...)

例:If I am lucky enough to be in the position, I will endeavor myself to know whatever a sales should know and hopefully move into a sales management position step by step.

(如果我夠幸運地能擔任這個職位,我將會努力了解任何銷售代表應該知道的事情,並且希望能一步一步晉升到銷售經理的職位。)

說明:這個句型是用來說明自己在工作後的願景,也可以說成:

(1) If I have the honor to be hired as a...(如果我有這榮幸受雇為...)

(2) I will... if I can be a... in this company.(我會...如果我可以成為公司的...。)
TOP
熱門焦點  
性感美女邀你共度聖誕夜!誰說沒人約
 火熱熱的聖誕夜,你寂寞嗎?溫馨聖誕家族會,邀您共度佳節,一同欣賞性感及搞笑圖片,歡笑聲不斷!嘿!別忘了,關懷身邊朋友及家人!愛一個人,就是要勇敢說!你還等什麼!
全民英檢聽說讀寫大會考參加初試、複試一路通
 全民英檢分級題庫與解析聽說讀寫 All in One!數位化學習讓你增加實戰經驗、掌握實力。系列專輯榮獲台灣海洋大學、台北市立師範學院...等數十家教育單位與公民營企業行號選用。


單字大補帖    


發音

發音

發音

發音

發音

發音

發音


看本篇新聞教學解析字彙、文法、新聞標題、句型結構、段落組織、修辭語法、英語檢測寫作等單元與每天出刊的英文新聞課程、每週出刊的中西時事會話,請上 EnglishDNA雙語教學郵報
TOP


感謝你訂閱這份電子報,下列電子報或許你會喜歡
   英文大放song    EnglishDNA雙語教 ...    看懂英文故事?小 ...    十五分鐘英文早操
   EZJapan日語菜菜 ...    英語漫畫Fun輕鬆    e世代職能加值報    智慧藏百科
訂閱電子報:
.本電子報內容由 創意家資訊有限公司 提供
.關於內容有任何疑問,或欲轉載請聯絡 eservice@idealist.com.tw
PChome ePaper 電子報版權所有,關於電子報發送有任何疑問,請聯絡 客服
台北市敦化南路二段105號11樓 ,TEL:(02)2708-8038,FAX:(02)27094848。
刊登廣告個人連結企業合作隱私權聲明關於PChome徵人
網路家庭版權所有 Copyright PChome Online 版權所有,轉載必究

沒有留言: