2008-07-21

Beach Stuff 海灘玩樂用品集合-4

 
每週 一 ∼ 五 出刊.2008.07.22
 
本 期 目 錄 簡介/舊報明細
So you do know your stuff. 你挺內行的。
Beach Stuff 海灘玩樂用品集合-4
今日EZ單字
旅遊消費無阻礙
妳覺得我應該怎麼換呢?換成二十元?十元?
每日 EZ Word 

So you do know your stuff. 你挺內行的。

字面上意思為「你很了解你的東西」,引申來形容一個人對某件事情很「在行」,用來稱讚這個人「真厲害。」
今日會話 EZ Talk 

Beach Stuff 海灘玩樂用品集合-4

Jennifer: I'm taking this all in ... So I guess for these boards, I'll need two different leashes.
Billy: Yep. I still hate the concept, though. It's like the boards are pets!
Jennifer: OK, Surfer Boy. What's your take on wax? Is it to protect your board?
Billy: Geez. You have a lot to learn. The wax is to keep you from slipping off your board.
Jennifer: So it's another safety 1)precaution. Are there different kinds?
Billy: Well, there's cold water and warm water wax. That's about it.
Jennifer: The one I got is called Dr. Zogg's Sex Wax. Why in the world does it have that name?
Billy: You'll have to become a surfer to find out, ha-ha.

珍妮花:我有在聽……所以我猜既然我有兩種衝浪板,我就需要兩種不同的腳繩。
比利:沒錯。不過我還是很討厭這個概念。彷彿衝浪板是寵物似的!
珍妮花:好啦,衝浪男孩,你對蠟又有何看法?它是在保護你的衝浪板嗎?
比利:才不是呢。妳要學的東西可多了。蠟是在讓人避免從板子跌下來。
珍妮花:所以那也是安全防護措施。有分種類嗎?
比利:嗯,有分冷水蠟和暖水蠟,差不多就這樣。
珍妮花:我拿到的叫「佐格醫師的性蠟」。它究竟為什麼會有這種名字?
比利:妳得自己衝浪才會了解,哈哈。


今日EZ單字 


1) precaution (a.) 預防措施
前期文章 全部歷史文章
出刊日期 出刊主題
2008-07-21 Beach Stuff 海灘玩樂用品集合...
2008-07-18 Beach Stuff 海灘玩樂用品集合...
2008-07-17 Beach Stuff 海灘玩樂用品集合...
2008-07-16 Find it at the Garage Sale ...
主編推薦  
不花半毛錢的頂級享受!
抗通膨,你得多賺10%才行
虛假交友簿
嚴長壽.我所看見的未來
我要訂閱這份報紙 我要取消這份報紙 訂報說明
.本電子報內容由 日月文化 提供
PChome ePaper 電子報版權所有,關於電子報發送有任何疑問,請聯絡 客服
台北市敦化南路二段105號11樓 ,TEL:(02)2708-8038,FAX:(02)27094848。
廣告刊登授權服務隱私權聲明消費者保護兒童網路安全關於PChome徵人
網路家庭版權所有、轉載必究 Copyrightc PChome Online

沒有留言: