2008-06-12

Navigating the Foreign University Application Maze 申請國外大學教戰守則-5

 
每週 一 ∼ 五 出刊.2008.06.13
 
本 期 目 錄 簡介/舊報明細
make a mountain out of a molehill 小題大作
Navigating the Foreign University Application Maze ...
今日EZ單字
Friday the 13th 十三號星期五
對某些人來說,十三號星期五可不是一般的日子
每日 EZ Word 

make a mountain out of a molehill 小題大作

molehill是指「鼴鼠挖洞過後隆起的小土堆」,若有人把這種小土堆當成高山,未免太大驚小怪了,因此make a mountain out of a molehill即指「小題大作,誇大其辭」。
今日會話 EZ Talk 

Navigating the Foreign University Application Maze 申請國外大學教戰守則-5

Mary: OK, I've decided to apply to four U.S. schools.
Dennis: Good. Deciding which schools to apply to is half the battle.
Mary: I'm not so sure of that. I still have a lot to do. Like the essays, for example.
Dennis: Those can be a pain. Some of the topics require some real 1)soul-searching.
Mary: A lot of the schools ask for a personal statement. I don't know what to write. Can you help me?
Dennis: Sure, why don't you do some writing today and tomorrow and then I'll 2)critique it for you?
Mary: Great, thanks!
Two days later
Mary: Here's what I wrote. Tell me what you think, and be honest.
Dennis: OK. I won't pull any punches.
Mary: [Dennis reads over Mary's writing]So, what's the 3)verdict?
Dennis: Hmm. You've got some good things in your personal 4)statement, but Ithink there's room for improvement.

瑪 莉:好啦,我決定申請四所美國的學校。
丹尼斯:很好。決定好申請哪幾所學校,仗就打完一半了。
瑪 莉:這我可不敢說。我還有很多事得做。例如這些題目。
丹尼斯:那的確令人頭痛。有些題目可需要認真的心靈探索。
瑪 莉:很多學校都要求寫自述。我不知道要寫什麼東西。你可以幫幫我嗎?
丹尼斯:可以,妳何不利用今明兩天寫寫,然後我再給妳意見?
瑪 莉:太好了,謝謝你!
兩天後
瑪 莉:我寫了這些。告訴我你怎麼想,要老實說喔。
丹尼斯:好的。我不會有任何保留的。
瑪 莉:(丹尼斯讀了瑪莉寫的東西。)所以你的高見是?
丹尼斯:嗯。妳的自述有些地方不錯,但我覺得還有進步空間。
今日EZ單字 


1) soul-searching (n.) 深思,反省

2) critique (v.) 批評,評論

3) verdict (n.) 判決,意見

4) statement (n.) 宣言,敘述
前期文章 全部歷史文章
出刊日期 出刊主題
2008-06-12 Navigating the Foreign Unive...
2008-06-11 Navigating the Foreign Unive...
2008-06-10 Navigating the Foreign Unive...
2008-06-09 Navigating the Foreign Unive...
主編推薦  
台灣第一神祕大亨
精打細算蝦拼購
沉默的舞會
教出孩子好成績
我要訂閱這份報紙 我要取消這份報紙 訂報說明
.本電子報內容由 日月文化 提供
PChome ePaper 電子報版權所有,關於電子報發送有任何疑問,請聯絡 客服
台北市敦化南路二段105號11樓 ,TEL:(02)2708-8038,FAX:(02)27094848。
廣告刊登授權服務隱私權聲明消費者保護兒童網路安全關於PChome徵人
網路家庭版權所有、轉載必究 Copyrightc PChome Online

沒有留言: