2008-04-14

選擇購買標的與議價 (學習分享)

 
每週 一 出刊.2008.04.14
 
本 期 目 錄 簡介/舊報明細
選擇購買標的與議價 (學習分享)
單字大補帖
一場遊戲還是工作?
遊戲、學習、工作只有一線之隔
本周情境焦點 

選擇購買標的與議價 (學習分享)

(★ 聽對話內容)

本週話題焦點:選擇購買標的與議價 (學習分享)

A couple of weeks have passed since Debby purchased a book on price negotiation skills. Doug comes by her office to discuss her progress.
自從 Debby 買了議價技巧的書之後,已過了幾個禮拜。Doug 經過她的辦公室,談論她在這方面的進展。


Doug: So, has that book helped you in any way?
Doug:那本書有幫到你什麼嗎?

Debbie: I can't begin to tell you how much it has helped me. I have learned so many negotiating tactics that will not only help me get the price I want, but will also help to achieve better operational performance and reduce risk.
Debbie:我實在難以形容它對我有多大的幫助。我學到了很多協商策略,那不只幫我獲得理想的價錢,也幫我達到更好的營運績效還有減低風險喔。

Doug: You really do sound a lot more confident.
Doug:你聽起來真的有自信多了。

Debby: I'm going to recommend this book to everyone in my department. It will help them to become world-class purchasing professionals!
Debby:我要把這本書推薦給我部門裡的每一個人。它會幫助他們變成世界級的採購專家!

Doug: I'm glad to see you so pumped and full of drive and determination!
Doug:我很高興看到你這麼有元氣,而且還充滿動力與決心!

Debby: I've really learned a lot about tactical and strategic purchasing and I just want to share my knowledge with all my colleagues.
Debby:我真的學到好多的策略與技巧性採買,我很想把我學到的分享給我所有的同事們。

Doug: Just don't get too carried away! You don't want people to think that you've been brainwashed by some late-night infomercial guy!
Doug:別太激動呀!你不會想要讓大家覺得你是被某個夜間電視購物專家給洗腦了吧!

Debby: Right! Don't worry. I can lend it to you and you can make up your own mind about it.
Debby:也對!別擔心。我可以把它借給你,然後你自己做決定。

Doug: No thanks. I hate reading books. I've never been a bookworm!
Doug:謝謝,不過不用了。我不喜歡讀書。我向來不是個書呆子。

Debby: Okay. If you say so!
Debby:既然你這麼說的話,那好吧!

Doug: I have to get back to work now. Take it easy!
Doug:我現在得回去工作了。再見囉!



重要字詞講解:
1. operational (adj.) 經營上的;操作上的

例:It will help to achieve better operationa l performance and reduce risk.

(它能幫忙達到更好的營運績效還有減低風險。)

例:If you have any operational problems with the patio furniture, you can our service hotline to request help.

(如果你對戶外傢俱有任何操作上的問題,你可以打我們的服務專線尋求幫忙。)


2. determination (n.) 決心;果斷

例:I'm glad to see you so pumped and full of drive and determination!

(我很高興看到你這麼有元氣,而且還充滿動力與決心!)

例: Jeff finished the tough project with his great determination and effort.

(Jeff 以他強大的決心與努力完成了這項艱鉅的專案。)

3. get carried away 激動

例:Just don't get too carried away!

(別太激動呀!)

例:He got carried away when he got the news of getting promoted.

(當他得到升職的消息時,他非常的激動。)

4. brainwashed  (adj.) 被洗腦的

例:You don't want people to think that you've been brainwashed by some late-night infomercial guy!

(你不會想要讓大家覺得你是被某個夜間電視購物專家給洗腦了吧!)

例:Don't listen to him! He has been brainwashed by the TV show.

(別聽他的!他已經被那個電視節目給洗腦了。)

5. infomercial (n.) 電視購物的節目

例:You can find anything you need on infomercials.

(你可以在電視購物節目中找到任何你需要的東西。)

例:The infomercials are getting more and more popular in Taiwan.

(電視購物的節目在台灣愈來愈普及。)

※ 小叮嚀:

"infomerical" 是一個由 "information"(資訊)及 "commercial"(商業廣告)所合併組成的單字。



 小試身手

1. One of the ____ strategies of ____ is to make the audience ____ ____ ____ when they see the new products.

(電視購物節目的經營策略之一就是當觀眾們看到新產品時,能夠使他們感到很激動。)

2. He has great ____ to not to be ____ by the ____ guy.

(他符合資格參加這堂全面性的訓練講習課程。)















☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆

解答

1. One of the operational strategies of infomercials is to make the audience get carried away when they see the new products.

(電視購物節目的經營策略之一就是當觀眾們看到新產品時,能夠使他們感到很激動。)

2. He has great determination to not to be brainwashedby the infomercial guy.

(他有很大的決心不被電視購物專家給洗腦。)



相關實用句型解析

1. 難以形容 …

   I can't begin to tell you …

例:I can't begin to tell you how much it has helped me.

(我實在難以形容它對我有多大的幫助。)

例: I can't begin to tell you what an exciting and breathtaking movie that was!

(我實在難以形容那是一部多麼刺激驚險的電影。)

2. 下定決心 / 決定 …

   make up one's mind about + N / V-ing …

例:I can lend it to you and you can make up your own mind about whether you want to read it or not.

(我可以把它借給你,然後你自己做決定是否要讀。)

例:I haven't made up my mind about what I am going to do after graduating from school.

(我還沒決定從學校畢業後我要做些什麼。)

※ 小叮嚀:

"make up one's mind" 之後也可使用不定詞 to 加原形動詞。

例:He made up his mind to be a teacher.(他下定決心要當一個老師。)




小試身手

1. 我實在難以形容我有多感激你所為我們做的一切。
_____________________________________________________________________

2. 她已經下定決心要把戒指還給她的前男友。

_____________________________________________________________________















☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆
解答
1. I can't begin to tell you how much I appreciate what you have done to us.

2. She has made up her mind about returning the ring to her ex-boyfriend.

單字大補帖 


前期文章 全部歷史文章
出刊日期 出刊主題
2008-04-07 選擇購買標的與議價 (修習協商...
2008-03-31 選擇購買標的與議價 (無議價空...
2008-03-24 工作會議 (商業採購、議價)
2008-03-17 工作會議 (回顧與展望)
主編推薦  
抓住兩千億的農業商機
還給我們有隱私的環境吧!
低負擔症狀
不可不慎的面子問題
我要訂閱這份報紙 我要取消這份報紙 訂報說明
.本電子報內容由 創意家資訊有限公司 提供
PChome ePaper 電子報版權所有,關於電子報發送有任何疑問,請聯絡 客服
台北市敦化南路二段105號11樓 ,TEL:(02)2708-8038,FAX:(02)27094848。
廣告刊登授權服務隱私權聲明消費者保護兒童網路安全關於PChome徵人
網路家庭版權所有、轉載必究 Copyrightc PChome Online

沒有留言: