2008-05-26

商品採購之定案(與同事進行討論協議)

 
每週 一 出刊.2008.05.26
 
本 期 目 錄 簡介/舊報明細
商品採購之定案(與同事進行討論協議)
單字大補帖
島民的國球
王建民他讓中華民國的國旗不斷在國際間強力放送!
本周情境焦點 

商品採購之定案(與同事進行討論協議)

(★ 聽對話內容)
本週話題焦點:商品採購之定案
(與同事進行討論協議)
Mark and Lisa have just finished evaluating the sneaker samples that they received from numerous companies, and are ready to render their final decisions.
Mark 和 Lisa 剛評估完他們從各廠商那收到的運動鞋樣本,準備好要做出最後的決定。

Mark: Well, I've made my final decision. How about you?
Mark:我已經做出我最後的決定了。你呢?

Lisa: So have I. I'm going to go with the choices that you've made.
Lisa:我也是。我將會跟隨你所做的決定。

Mark: You're such a copycat! But I suppose it's hard to disagree with my exquisite taste for footwear!
Mark:你可真是個學人精啊!不過我想要能不同意我對鞋子敏銳的品味,那也很難。

Lisa: You're such a bragger! Are you always this full of yourself?
Lisa:你實在是個吹牛大王耶!你老是這麼自負嗎?

Lisa: I guess that I'm just not used to working with foreigners yet.
Lisa:我想我只是還不太能習慣和外國人一起工作。

Mark: Don't worry. You'll get used to me as I tend to grow on people.
Mark:別擔心。你會愈來愈習慣我的,因為我是會愈來愈討人喜歡的。

Lisa: I'm not worried at all. So, when should we place the order?
Lisa:我是沒那麼擔心啦。那我們何時該下訂單啊?

Mark: I'll give them a ring tomorrow. I'm dead tired after looking at all of these shoes!
Mark:我明天會打個電話給他們。看完了這些鞋子,我都快累死了。

Lisa: I really like this pair. The soles are really well made and the laces look cool
Lisa:我真的好喜歡這雙鞋喔。它鞋底的作工很棒,而且鞋帶看起來好酷!

Mark: I'm sure that they'll be popular with the young ladies!
Mark:我保證它們一定會受年輕女生歡迎的!

Lisa: Yeah! Probably more popular with the young ladies than you are!
Lisa:是呀!可能會比你還要受到年輕女生的歡迎唷!

Mark: I'd better watch it! I think some of my humor is rubbing off on you!
Mark:我最好得小心點!我想我的幽默有點影響到你了!

相關實用句型解析

1. 愈來愈被 … 喜愛 / 接受

sb / sth grow on …

例:You'll get used to me as I tend to grow on people.

(你會愈來愈習慣我的,因為我是會愈來愈討人喜歡的。)

例:What she cooks has grown on her husband's family.

(她煮的菜愈來愈能被她先生的家人所喜愛。)

 2. 受到 … 的歡迎

be popular with …

例:I'm sure that they'll be popular with the young ladies!

(我保證它們一定會受年輕女生歡迎的!)

例:Japanese trendy dramas used to be very popular with young people in Taiwan.

(日劇曾經很受台灣年輕人的歡迎。)

小試身手

1. 他一開始不被學生們接受,但最近愈來愈受他們喜愛了。
_____________________________________________________________________

2. 動物園裡的企鵝一直很受到小朋友的歡迎。
_____________________________________________________________________









解答

1. He was not accepted by the students at first, but he has grown on them recently.

2. The penguins in the zoo have been very popular with children.

單字大補帖 

單字大補帖

前期文章 全部歷史文章
出刊日期 出刊主題
2008-05-19 商品採購之定案 (以目錄或樣品...
2008-05-12 商品採購之定案 (採購會議)
2008-05-05 選擇購買標的與議價 (最後的選...
2008-04-28 選擇購買標的與議價 (採購樣本...
主編推薦  
郭台銘不一定比你快樂
將下載的影片檔轉錄到 iPod
一路玩到掛篇-死前最想做的十件事
孩子有學習問題怎麼辦?
我要訂閱這份報紙 我要取消這份報紙 訂報說明
.本電子報內容由 創意家資訊有限公司 提供
PChome ePaper 電子報版權所有,關於電子報發送有任何疑問,請聯絡 客服
台北市敦化南路二段105號11樓 ,TEL:(02)2708-8038,FAX:(02)27094848。
廣告刊登授權服務隱私權聲明消費者保護兒童網路安全關於PChome徵人
網路家庭版權所有、轉載必究 Copyrightc PChome Online

沒有留言: