2008-06-06

Navigating the Foreign University Application Maze 申請國外大學教戰守則-1

 
每週 一 ∼ 五 出刊.2008.06.09
 
本 期 目 錄 簡介/舊報明細
Up my alley 合我的胃口
Navigating the Foreign University Application Maze ...
今日EZ單字
每日 EZ Word 

Up my alley 合我的胃口

up one's alley顧名思義是「在某人所住的巷弄」,一般人一定都對自己所住的地
方相當熟悉,因此這個片語可引申表示「某人拿手的項目」、「合某人的胃口/興
趣」及「投某人所好」。
今日會話 EZ Talk 

Navigating the Foreign University Application Maze 申請國外大學教戰守則-1

Mary: I have no idea which college I should apply to. Maybe I should just 1)flip a coin.
Dennis: If you graduate from a more 2)prestigious school, you'll have a better chance of getting a high-paying job.
Mary: Sure, but the top-ranked schools are the most difficult to get into.
Dennis: Maybe you don't need to aim so high.
Mary: But my sister went to Harvard.
Dennis: I see. Your parents probably want you to shoot for the moon, too.
Mary: I'd like to go to an Ivy League school like my sister did, but I don't know if I have what it takes to get in.
Dennis: What was your 3)undergrad GPA?
Mary: Only 3.0.

瑪 莉:我不知道該申請那一所大學。或許丟銅板決定算了。
丹尼斯:如果妳是從較具名望的學校畢業,找到高薪工作的機會也比較高。
瑪 莉:話是這樣沒錯,可是排行在前面的學校也最難進去啊。
丹尼斯:或許妳不必把目標設那麼高。
瑪 莉:可是我姊姊唸哈佛耶。
丹尼斯:這我知道。妳爸媽或許也希望妳要有雄心壯志吧。
瑪 莉:我想跟我姊姊一樣進一所長春藤聯盟的名校,但我不知道我有沒有那個本事。
丹尼斯:妳的大學成績平均分數多少?
瑪 莉:只有三點○。

今日EZ單字 


1) flip a coin 丟銅板。以丟銅板來決定事情

2) prestigious (a.) 享有聲望的

3) undergrad (n., a.) 大學生(的)
前期文章 全部歷史文章
出刊日期 出刊主題
2008-06-06 Getting Beachy with It! 夏日...
2008-06-05 Getting Beachy with It! 夏日...
2008-06-04 Getting Beachy with It! 夏日...
2008-06-03 Getting Beachy with It! 夏日...
主編推薦  
浪漫背後的殘酷
最新詐騙手法!
夏日炎炎上海灘
戰國武將的領導決斷學
我要訂閱這份報紙 我要取消這份報紙 訂報說明
.本電子報內容由 日月文化 提供
PChome ePaper 電子報版權所有,關於電子報發送有任何疑問,請聯絡 客服
台北市敦化南路二段105號11樓 ,TEL:(02)2708-8038,FAX:(02)27094848。
廣告刊登授權服務隱私權聲明消費者保護兒童網路安全關於PChome徵人
網路家庭版權所有、轉載必究 Copyrightc PChome Online

沒有留言: