2008-06-13

Navigating the Foreign University Application Maze 申請國外大學教戰守則-6

 
每週 一 ∼ 五 出刊.2008.06.16
 
本 期 目 錄 簡介/舊報明細
I'm outta here! 我走了!
Navigating the Foreign University Application Maze ...
今日EZ單字
Friday the 13th 十三號星期五
對某些人來說,十三號星期五可不是一般的日子
每日 EZ Word 

I'm outta here! 我走了!

outta是out of的口語說法,I'm outta here!就是I'm out of here!,意思是「我要走了!」、「我要離開這裡了!」,另有一類似的說法是I gotta go.(I've got to go.)
今日會話 EZ Talk 

Navigating the Foreign University Application Maze 申請國外大學教戰守則-6

Mary: I was afraid you'd say that. What needs improvement?
Dennis: You talk a lot about your hobbies, but they aren't very 1)relevant to your application. You should discuss your 2)achievements and 3)ambitions more.
Mary: Here's another essay topic I struggled with a lot:"Describe a challenge or difficulty you overcame. What did it teach you?"
Dennis: That's a 4)toughie. What did you write about?
Mary: All I could come up with was doing a difficult assignment in college.
Dennis: I don't think that would be too 5)impressive. You need to come up with something better.
Mary: I know! I'll discuss the time I started my first job and had to learn the ropes.
Dennis: Good idea. You can talk about the challenge of adapting to a new environment.

瑪 莉:就怕你這麼說。哪裡需要改進呢?
丹尼斯:妳說了很多關於嗜好的事情,但那跟妳的申請沒什麼關係。妳應該多談談妳的成就和抱負。
瑪 莉:還有一個題目讓我寫得很辛苦。「描述一項你克服的挑戰或難關。你學到什麼樣的教訓?」
丹尼斯:那是個難題。妳寫了什麼?
瑪 莉:我只想得到我大學時代所做的一項困難的作業。
丹尼斯:我覺得那不會給人太深刻的印象。妳得再想想有沒有更好的題材。
瑪 莉:我知道了!我來談談我剛開始做第一份工作時,得盡快上手的事情好了。
丹尼斯:好主意。你可以說說適應新環境的挑戰。


今日EZ單字 


1) relevant (a.) 相關的

2) achievement (n.) 成就

3) ambition (n.) 抱負

4)toughie (n.) 難題

前期文章 全部歷史文章
出刊日期 出刊主題
2008-06-13 Navigating the Foreign Unive...
2008-06-12 Navigating the Foreign Unive...
2008-06-11 Navigating the Foreign Unive...
2008-06-10 Navigating the Foreign Unive...
主編推薦  
台灣第一神祕大亨
精打細算蝦拼購
沉默的舞會
教出孩子好成績
我要訂閱這份報紙 我要取消這份報紙 訂報說明
.本電子報內容由 日月文化 提供
PChome ePaper 電子報版權所有,關於電子報發送有任何疑問,請聯絡 客服
台北市敦化南路二段105號11樓 ,TEL:(02)2708-8038,FAX:(02)27094848。
廣告刊登授權服務隱私權聲明消費者保護兒童網路安全關於PChome徵人
網路家庭版權所有、轉載必究 Copyrightc PChome Online

沒有留言: