2008-06-13

簽署買賣契約(撰寫契約)

 
每週 一 出刊.2008.06.16
 
本 期 目 錄 簡介/舊報明細
簽署買賣契約(撰寫契約)
單字大補帖
Friday the 13th 十三號星期五
對某些人來說,十三號星期五可不是一般的日子
本周情境焦點 

簽署買賣契約(撰寫契約)

(★ 聽對話內容)
本週話題焦點:簽署買賣契約
(撰寫契約)

Ted, the sales manager of the Taiwan Formosa Trading Company, is having a conversation with one his subordinates regarding a contract he is drafting. Ted 是 Taiwan Formosa Trading Company 的銷售經理,他正與他的下屬談到有關他所撰寫的契約。


Lucy: Here are the documents that you've requested.
Lucy:這些是你需要的文件。

Ted: Thanks a million.
Ted:多謝。

Lucy: So I heard that you're the lucky person who was designated the job of drafting the sales contract for our company and the Chinese manufacturer.
Lucy:我聽說你是那個被指派要撰寫我們公司和大陸廠商的銷售合約的幸運兒。

Ted: Please don't remind me. I should have never mentioned that I studied business law in university.
Ted:請不要提醒我。我應該別提起我在大學是唸商業法的事情。

Lucy: What things should you include when drafting a contract?
Lucy:撰寫契約的時候,有哪些東西是你該寫進去的啊?

Ted: I have to write the quantity, delivery dates, price, and warranties. I also have to include arbitration and termination clauses. This is where things tend to get a bit tricky!
Ted:我必須寫出數量、送貨日期、價格和保證書內容。我還要把裁決及合約終止條款寫進去。這就是會讓事情變得難處理的地方!

Lucy: Sounds complicated.
Lucy:聽起來好複雜啊。

Ted: I will try my best. What else can I do?
Ted:我會盡力的。不然我還能怎麼辦?

Lucy: That's the spirit!
Lucy:這種精神才對嘛!

Ted: I think I'm missing a folder. There should be another folder with all of the pricing information inside it.
Ted:我想我有一個文件夾不見了。應該要有另一個文件夾裡面是包含所有價格的訊息的。

Lucy: Oh, wait a sec. I'll go and check if I left it on my desk.
Lucy:喔,等一等。我去看看我是不是把它留在我桌上了。





重要字詞講解

1. subordinate (n.) 下屬

例:Ted is having a conversation with one his subordinates regarding a contract he is drafting.
(Ted 正與他的下屬談到有關他所撰寫的契約。)

例:He always treats his subordinates with great respect.
(他一向以很尊敬的態度對待他的下屬。)
※ 小叮嚀:
"subordinate" 也可是形容詞,為「隸屬的、次要的」之意。

2. designate (v.) 委任;指派

例:He was designated the job of negotiating the price with the manufacture.
(他被指派到與廠商協議價格的工作。)

例:The coach designateshim to be the leader of our team.
(教練指派他為我們這一組的組長。)

3. draft (v.) 撰寫;起草稿

例:What things should you include when draftinga contract?
(撰寫契約的時候,有哪些東西是你該寫進去的啊?)

例:Who is in charge of draftingthe procedure of the meeting?
(誰是負責撰寫會議流程的人?)
※小叮嚀:
"draft" 通常是指計劃初期時的撰寫,而非正式完稿。

4. warranty (n.) 保證書

例:I have to write the quantity, delivery dates, price, and warranties within the contract.
(我必須在合約內寫出數量、送貨日期、價格和保證書內容。).

例:The laptop I bought yesterday comes with a two-year warranty.
(我昨天買的那臺筆記型電腦附有兩年的保證書。)

5. complicated (adj.) 複雜的

例:What you just said sounds very complicated.
(你剛說的東西聽起來好複雜。)

例: The plan he brought up was too complicated to carry out.
(他提出來的計劃太過複雜而無法實行。)



 小試身手
1. He ____ one of his ____ to ____ the proposal for promoting their new products.
(他指派他的其中一位下屬去撰寫有關宣傳他們新產品的提案。)



2. The content of ____ is too ____ for me to understand.
(這保證書的內容對我而言太過複雜而無法理解。)











☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆
解答
1. He designates one of his subordinatesto draft the proposal for promoting their new products.(他指派他的其中一位下屬去撰寫有關宣傳他們新產品的提案。)

2. The content of warranty is too complicated for me to understand.(這保證書的內容對我而言太過複雜而無法理解。)
單字大補帖 

單字大補帖

前期文章 全部歷史文章
出刊日期 出刊主題
2008-06-09 商品採購之定案(訂購貨品時所...
2008-06-02 商品採購之定案 (預備與廠商進...
2008-05-26 商品採購之定案(與同事進行討...
2008-05-19 商品採購之定案 (以目錄或樣品...
主編推薦  
台灣第一神祕大亨
精打細算蝦拼購
沉默的舞會
教出孩子好成績
我要訂閱這份報紙 我要取消這份報紙 訂報說明
.本電子報內容由 創意家資訊有限公司 提供
PChome ePaper 電子報版權所有,關於電子報發送有任何疑問,請聯絡 客服
台北市敦化南路二段105號11樓 ,TEL:(02)2708-8038,FAX:(02)27094848。
廣告刊登授權服務隱私權聲明消費者保護兒童網路安全關於PChome徵人
網路家庭版權所有、轉載必究 Copyrightc PChome Online

沒有留言: