2008-05-19

商品採購之定案 (以目錄或樣品作選擇的差異)

 
每週 一 出刊.2008.05.19
 
本 期 目 錄 簡介/舊報明細
商品採購之定案 (以目錄或樣品作選擇的差異)
單字大補帖
健身房風雲
在健身房會遇到的事
本周情境焦點 

商品採購之定案 (以目錄或樣品作選擇的差異)

(★ 聽對話內容)

本週話題焦點:商品採購之定案 (以目錄或樣品作選擇的差異)

Mark and Lisa meet again to discuss their choice of sneakers. Mark has just found boxes containing samples, which had been sent to their company a couple of months ago. Mark 和 Lisa 再一次開會討論他們對運動鞋的選擇。Mark 剛剛找到裝有樣品的盒子,那些盒子早在好幾個月前就被送到他們公司了。


Lisa: What's in all of those boxes?
Lisa:那些盒子裡有什麼東西啊?

Mark: Hundreds of samples! I can't believe that we almost forgot them!
Mark:好幾百個樣品!我真不敢相信我們幾乎忘了它們!

Lisa: Where did you find them?
Lisa:你在哪裡找到的?

Mark: They were in the warehouse. I had totally forgotten about them. Brad reminded me about them when I was having a chat with him at lunch.
Mark:它們在倉庫裡。我幾乎把它們都給忘了。我跟 Brad 在午餐時間聊天時,他提醒我有關它們的事。

Lisa: I guess that we are both absent-minded!
Lisa:我想我們倆都很健忘!

Mark: That's what happens when you are too stressed. You forget about things very easily.
Mark:當你壓力太大時就會發生這種事。你會很容易就會忘記事情。

Lisa: It would be a lot easier to choose from samples than it would be from a catalogue. At least with a sample, we can evaluate the quality.
Lisa:從樣品中作選擇要比從目錄裡簡單多了。至少有了樣本,我們就可以衡量一下品質。

Mark: I'm not too keen on ordering from catalogues anyway. The products always look more appealing in the picture than they do in real life.
Mark:無論如何,我本來就不太熱衷於依目錄來訂購東西。產品在照片中看起來一定都比實品要吸引人。

Lisa: Okay then. We can go through these samples this afternoon.
Lisa: 那好吧。我們今天下午就可以把這些樣品看過一遍。

Mark: Good idea. Which box do you want to go through first, the big one or that gigantic one?
Mark:好主意。你想先從哪個箱子開始,這個大的或是那個超大的?

Lisa: Is that sarcasm I sense once again?

Lisa:我是不是又聽到什麼挖苦人的話了?



重要字詞講解:
1.warehouse (n.) 倉庫

例:They were in the warehouse. I had totally forgotten about them.

(它們在倉庫裡。我幾乎把它們都給忘了。)

例:There are latest styles of furniture and bedding in our warehouse.

(我們的倉庫裡有最新款的傢俱和寢具。)

※ 小叮嚀:

"warehouse" 可另指「大型量販店」。

2. remind (v.) 提醒

例:I really appreciate that you reminded me about the meeting this morning.

(我真的很感激你今天早上提醒我有關會議的事。)

例:Should I remind her that she is already late for the date?

(我該提醒她約會已經遲到了嗎?)

3. evaluate (v.) 衡量;評估

例:At least with a sample, we can evaluate the quality.

(至少有了樣本,我們就可以衡量一下品質。)

例:You had better evaluate how much time you have before you start to work.
(在你動工以前,你最好評估一下你有多少的時間。)

4. keen  (adj.) 熱衷的;渴望的

例:I'm not too keen on ordering from catalogues anyway.

(無論如何,我本來就不太熱衷於依目錄來訂購東西。)

例:All of my roommates are keen on seeing movies.
(我所有的室友都很熱衷於看電影。)

5. appealing (adj.) 吸引人的;有魅力的

例:The products always look more appealing in the picture than they do in real life.

(產品在照片中看起來一定都比實品要吸引人。)

例:The performance will be appealing to all ages of audience.

(這場表演將會對所有年齡層的觀眾都具吸引力。)



 小試身手

1. Although my friends are ____ on going camping this weekend, the plan sounds not so ____ to me.

(雖然我的朋友們都很熱衷於這週末的露營,但對我而言,這計劃聽起來卻不怎麼吸引人。)

2. I ____ him that we need to ____ the quality of products which were sent into the ____ yesterday.

(我提醒他我們得去評估昨天送進倉庫的那些產品的品質。)














☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆

解答

1. Although my friends are keen on going camping this weekend, the plan sounds not so appealing to me.

(雖然我的朋友們都很熱衷於這週末的露營,但對我而言,這計劃聽起來卻不怎麼吸引人。)

2. I reminded him that we need to evaluate the quality of products which were sent into the warehouse yesterday.

(我提醒他我們得去評估昨天送進倉庫的那些產品的品質。)



相關實用句型解析

1. 提醒某人有關 … 的事

   remind sb about …

例:Brad reminded me about them when I was having a chat with him at lunch.

(我跟 Brad 在午餐時間聊天時,他提醒我有關它們的事。)

例: The boss told me to remind him about the date with the foreign customers tonight.

(老闆交代我要提醒他今晚與國外客戶約會的事。)

※ 小叮嚀:

另一個常見的句型 "remind sb of sth / sb" 意指為「使某人想起 …」。
例:The picture reminds me of my university life.(這張照片讓我想起我的大學生活。)


2. 熱衷於 …

   be keen on + V-ing / N

例:I'm not too keen on ordering from catalogues anyway.

(我不太熱衷於依目錄來訂購東西。)

例:I am not so keen on the investment plan that was proposed by the insurance adjuster.

(我對於保險員提出的投資計畫不是很熱衷。)



小試身手

1. 這次的意外提醒他們家人有多麼重要。_____________________________________________________________________

2. 我的姪子們很熱衷於玩線上遊戲。

_____________________________________________________________________















☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆
解答
1. The accident reminds them about how important their family are.

2. My cousins are keen on playing online games.

單字大補帖 

單字大補帖

前期文章 全部歷史文章
出刊日期 出刊主題
2008-05-12 商品採購之定案 (採購會議)
2008-05-05 選擇購買標的與議價 (最後的選...
2008-04-28 選擇購買標的與議價 (採購樣本...
2008-04-14 選擇購買標的與議價 (學習分享...
主編推薦  
最好的時光
明天過後,你會在哪裡?
女人的幸福為何?
孩子有學習問題怎麼辦?
我要訂閱這份報紙 我要取消這份報紙 訂報說明
.本電子報內容由 創意家資訊有限公司 提供
PChome ePaper 電子報版權所有,關於電子報發送有任何疑問,請聯絡 客服
台北市敦化南路二段105號11樓 ,TEL:(02)2708-8038,FAX:(02)27094848。
廣告刊登授權服務隱私權聲明消費者保護兒童網路安全關於PChome徵人
網路家庭版權所有、轉載必究 Copyrightc PChome Online

沒有留言: