2008-10-24

開發新產品之過程 (來自設計的靈感)

 
每週 一 出刊.2008.10.27
 
本 期 目 錄 簡介/舊報明細
開發新產品之過程 (來自設計的靈感)
單字大補帖
廚房的鑽石
松露有『廚房的鑽石』之稱!
本周情境焦點 

開發新產品之過程 (來自設計的靈感)

(★ 聽對話內容)

本週話題焦點:開發新產品之過程 (來自設計的靈感)

Sandra is having a discussion with Jeff, the product designer for the Tai-Tech company, regarding a new keyboard and mouse design that he has come up with.
Sandra 正在和 Tai-Tech 公司的產品設計師 Jeff 討論關於他提出的新式鍵盤與滑鼠的設計。


Sandra: I just love this design. It really looks cool and fashionable. What was the inspiration behind this design?
我就是喜歡這樣的設計,看起來又酷又炫。這種設計的靈感是怎麼來的呢?

Jeff: I'm glad that you like it. I guess that the art deco period had a big influence on its conception. I'm a big art deco fan, and I wanted to incorporate a bit of that style into my design.
很高興妳會喜歡。我想,「裝飾藝術」的年代,對這款設計的概念有很大的影響。我對於裝飾藝術相當入迷,而且我想把一點點那樣的風格,納入我的設計中。

Sandra: Well, I think that it really works well. It's definitely eye-catching.
嗯,我想那真的會很有用,而且絕對引人注目。

Jeff: I just wanted to make it look more interesting. I think that most keyboards are really dull looking.
我只是想讓它看起來更具趣味性。我認為大部份鍵盤看起來都很呆板。

Sandra: I totally agree. I also like the built-in mouse function. It's a very innovative idea.
我完全同意。我也喜歡這內建的滑鼠功能,這是非常創新的想法。

Jeff: Thanks for all of your kind compliments.
感謝妳好心稱讚。

Sandra: Do you also collect art deco objects?
你也收集裝飾藝術品嗎﹖

Jeff: I have some nice original art deco furniture in my living room. If I see a bargain I'll pick it up, but I'm not a serious collector.
我客廳有一些很不錯的原創裝飾藝術款式家具。如果我看到便宜的我會買,但我可不是個認真的收藏家。

Sandra: I'll keep my eye out and let you know if I see anything that I think is reasonably priced.
我會留意的,如果我看到覺得價錢合理的東西,我會跟你說的。

Jeff: Great!
太好了!

Sandra: Okay. Keep up the good work!
好的,繼續加油吧!

Jeff: Thanks! I hope that the engineer will be as impressed with it as you are! I have an early morning meeting with her tomorrow.
謝謝!我希望工程師會和妳一樣對這樣產品感到驚豔!我明天一大早要和她開會。

Sandra: I'll keep my fingers crossed for you!
我會為你禱告的!


重要字詞講解:
1. come up with 想出;提供

例:Sandra is having a discussion with Jeff, the product designer for the Tai-Tech company, regarding a new keyboard and mouse design that he has come up with.

(Sandra 正在和 Tai-Tech 公司的產品設計師 Jeff 討論關於他提出的新式鍵盤與滑鼠的設計。)

例:She cannot come up with a proper answer.

(她想不出一個合適的答案。)

※ 小叮嚀:

come up with 是不可分的片語動詞,受詞在介系詞 with 之後。

2. inspiration (n.) 靈感

例:What was the inspiration behind this design?

(這種設計的靈感是怎麼來的呢﹖)

例:He is never short of inspiration .

(他從來不缺靈感。)

3. conception (n.) 概念;想法

例:I guess that the art deco period had a big influence on its conception .

(我想,「裝飾藝術」的年代,對這款設計的概念有很大的影響。)

例:You can obtain some conception of the universe through the study of astronomy.

(透過學習天文學,你可以獲得一些宇宙的概念。)

4. compliment (n.) 稱讚,讚美

例:Thanks for all of your kind compliments.

(感謝妳好心稱讚。)

例:It's the nicest compliment I've ever had.

(這是我聽過最好的讚美。)

※ 小叮嚀:

小心另一個同音字:complement(補充)。

5. keep one's fingers crossed 祈求好運

例:I'll keep my fingers crossed for you!

(我會為你禱告的!)

例:I'm going to keep my fingers crossed and hope my father won't know the truth.

(我要祈求希望我爸爸不會知道真相。)

※ 小叮嚀:

這個片語也可以寫成 "cross one's fingers"。




 小試身手

1. She has no ____ of art. She is ____ ____ ____ ____ and hoping for ____.

(她對於藝術沒有概念。她正祈禱希望可以得到靈感。)

2. How did you ____ ____ ____ such a ____? That's too flattering!

(你怎麼想出這樣的稱讚?實在太奉承了!)














☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆

解答

1. She has no conception of art. She is keeping her fingers crossed and hoping for inspiration.

(她對於藝術沒有概念。她正祈禱希望可以得到靈感。)

2. How did you come up with such a compliment? That's too flattering!

(你怎麼想出這樣的稱讚?實在太奉承了!)



相關實用句型解析

1. have an influence on ...

   對 ... 有影響力

例:I guess that the art deco period had a big influence on its conception.

(我想,「裝飾藝術」的年代,對這款設計的概念有很大的影響。)

例:My father had a huge influence on me when I was a little boy.

(我爸爸在我小時候對我有很大的影響。)

※ 小叮嚀:

influence 前可用形容詞修飾,強調影響的程度。

2. incorporate A into / in B

   把 A 納入 B;把 A 合併入 B

例:I'm a big art deco fan, and I wanted to incorporate a bit of that style into my design.

(我對於裝飾藝術相當入迷,而且我想把一點點那樣的風格,納入我的設計中。)

例:We will incorporate your advice in this new plan.

(我們會把你的建議納入這項新計劃。)



小試身手

1. 他們已經把最新的安全特色融入新設計中。
_____________________________________________________________________

2. 電視通常對小孩子有不好的影響。

_____________________________________________________________________















☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆
解答
1. They have incorporated the latest safety features into the new design.

2. Television usually has a bad influence on children.

 
 
單字大補帖

前期文章 全部歷史文章
出刊日期 出刊主題
2008-10-20 檢視現有產品 (合作之前景與憂...
2008-10-13 檢視現有產品 (尋找合適的外包...
2008-10-06 產品開發計劃 (尋找合適的外包...
2008-09-29 檢視現有產品 (考慮新生產之商...
主編推薦  
景氣差•雜誌免費看
壞年冬下的好機會
The Traditions of Halloween 萬聖節傳統
愛上政大的6條路
我要訂閱這份報紙 我要取消這份報紙 訂報說明
.本電子報內容由 創意家資訊有限公司 提供
PChome ePaper 電子報版權所有,關於電子報發送有任何疑問,請聯絡 客服
台北市敦化南路二段105號11樓 ,TEL:(02)2708-8038,FAX:(02)27094848。
廣告刊登授權服務隱私權聲明消費者保護兒童網路安全關於PChome徵人
網路家庭版權所有、轉載必究 Copyrightc PChome Online

沒有留言: